Citind știrile din ultimele săptămâni, sunt tot mai convins că „investițiile în infrastructură” sunt pentru actuala clasă politică o glumă bună. Mi-i imaginez în ședință la Guvern sau Parlament: „hăhăhă, le zicem la fraieri că mai facem 50 de kilometri de autostradă, hăhă”.
Pe puncte:
1. Avem autostrăzi mai puține decât orice țară civilizată din lume. Cine se bagă la o comparație cu Albania?
2. Parlamentul a votat scoaterea din legalitate a UBER, un serviciu de car sharing care amenință să distrugă piața rechinilor analfabeți și scuipăitori de semințe care sunt mare parte din taximetriștii bucureșteni (da, sunt printre cei supărați că erau aproape de a pierde un avion, fiindcă din 15 taximetriști aflați în stand niciunul n-a acceptat să meargă la Otopeni cu ceasul pornit, cerând ei o sumă fixă). UBER e un mod civilizat de a călători, ceea ce probabil strică multe șpăgi socoteli.
3. Camera Deputaților tocmai a votat interzicerea autostopului. Practic, deși am mașină și dreptul să o conduc pe un drum public, statul crede că poate decide pe cine am voie să iau cu mine. Amendă dacă îmi exersez dreptul de a fi liber: între 1.000 și 5.000 de lei.
4. Viteza medie a trenurilor continuă să scadă (și n-a mai crescut de pe vremea lui Ferdinand. Întâi Ferdinand).
5. Accizele uriașe la combustibil înseamnă că, deși prețul petrolului este LA JUMĂTATE față de 2014, benzina ne costă la fel de mult!
Practic, deși n-o zice nimeni, chestiile astea nu sunt altceva decât legarea la glie a țăranilor, în variantă modernă. Când n-ai șosele, trenurile se târăsc, și mai ai și tupeul să interzici un obicei vechi de când căruța, adică autostopul, la altă concluzie nu pot ajunge.
„Ce dracu’ le trebe atâta să se plimbe? Să stea acasă să lucreze, că altfel nu o să avem de unde fura!”
Distinșii idioți care iau decizii nu par să priceapă că ne distrug economia, blochează turismul serios, gonesc investițiile majore. Dacă mărfurile nu se mișcă rapid prin țară înseamnă că produsele românești sunt mai scumpe (lipsa unei autostrăzi face ca fiecare Dacie să coste cu 15 euro mai mult, costuri de transport).
Dar dincolo de economie, e vorba de libertatea personală a fiecăruia dintre noi. Degeaba ai dreptul teoretic de a te plimba prin țară, dacă nu îl poți exercita în mod practic. Eliminarea autostopului înseamnă, practic, că legal ești obligat să plătești pentru a te deplasa cu o viteză rezonabilă. Adăugăm infrastructura mai veche decât țara în sine, benzina mai scumpă decât în Austria, respingerea inovațiilor aduse de tehnologie, gen UBER, și unde ajungem?
În România, bineînțeles!
Dreptul la a lua autostopisti sau de a face autostopul nu il poate ridica nimeni. Uber este un sistem contra cost gen taxi. Fara autorizatie. Pretul e de taxi..
Studiaza conceptul de car sharing. . Fr.Uk..vei sesiza diferențe notable.
se intampla ceva ciudat pana si din perspectiva mea, care nu sunt la curent constant cu legislatia. multe decizii destul de nefondate si greu de implementat care creaza mult disconfort pentru mai toata lumea: deciziile listate de tine, bacsisul, caietele de bani personali si am banuiala ca lista nu se opreste aici….
totusi, cum te verifica daca ai autostopist in masina?