Un comentariu despre „angajări în România”

E prima dată că republic un comentariu al unui cititor, de la un post anterior, ca articol de sine stătător, pentru că cred că merită citit şi, poate, nu aveţi răbdare să parcurgeţi romanele-fluviu de la textul despre (ne)angajarea unui om la peste două luni după concurs. Doamna Doina Nistea ia apărarea Impact în acel caz specific, dar mai ales dă nişte exemple care merită cunoscute. Luaţi-le ca pe o opinie, dar pentru mine a fost una care pare bazată pe experienţă şi creionează un tablou deloc fericit a ceea ce înseamnă seriozitatea unor mari corporaţii în România. Sublinierile îmi aparţin.

 

Dragi cititori, citeam si eu cele scrise de voi pe acest blog. Nu vreau sa interpretez in vreun fel, vreau doar sa exemplific cate ceva:

  1. Nokia – numarul mediu de interviuri ptr un post de middle management si inferior: 3 zile; numarul zilelor de stat in testari psihologice: 1 zi!;  rezultatele se trimit necustomizat, e un text standard de respingere.  Cand se da rezultatul? Cand se decid cred, fireste…  Cine ii condamna? Hm…nu am descoperit inca nemultumiri exprimate cu atata interes pe vreun blog sau alte canale de comunicare.
  2. Companii la care trimitem CV-urile (care corespund 100% cu cerintele angajatorului!) si nici macar nu primim confirmarea de citire: daca ii enumar ar fi prea multi; nici in privinta asta nu a scris nimeni nicaieri!
  3. Companii care, dupa cate un interviu nu mai anunta niciodata candidatii cu privire la decizie: ”mergem mai departe sau nu”. Reactii? Nu, nu am gasit
  4. Vitacom Cj – imi zicea cineva zilele trecute ca a fost la interviu ptr. postul de manager vanzari la ei. Stiti de cate luni au postul in ziarul Piata, pe site-uri etc?…cred ca de anul trecut. Asa…si?
  5. Agentii de recrutare: ex LUGERA & MAKLER care recomanda CV-uri dupa criterii numai de ei stiute angajatorilor cu care lucreaza.  Nu am citit nici despre ei nimic!
  6. Companii din top angajatori: Orange, Connex – dau raspunsurile pentru posturi de entry-level dupa 1-2 luni! Daca raspunsul e negativ se primeste…sau mai bine zis il ”da calculatorul dintr-o aplicatie”

As putea scrie o lista lunga cu diverse chestiuni legate de aceste probleme. Pana la urma de ce nu apreciem o companie precum Impact, care a venit la masa discutiilor, care are proceduri de lucru asa cum s-a mai mentionat ”ca la carte”, si care, daca a intarziat cu un raspuns final este pusa la zid?

Va invit sa faceti o proba si sa trimiteti cel mai valoros CV in atentia companiei Nokia! Daca aveti mare bafta, poate undeva la anul se va finaliza si selectia….ca doar de, au voie…doar ei sunt Nokia!

– Nistea Doina

Un comentariu la “Un comentariu despre „angajări în România””

  1. singura mica-mare diferenta intre Impact si ceilalti e ca toti ceilalti la un loc nu ies atat in fata pentru a-si da cu caramida de piept.

    in alta ordine de idei, afirmatia „daca toti fac asa hai sa nu criticam pe nimeni” nu mi se pare corecta. nici unii dintre angajatorii astia n-au dreptate sa trateze oamenii astfel si ar trebui sa li se ceara daune intocmai ca in SUA.

    mitocania pe baza de „eu sunt angajatorul, deci esti la mana mea” e nejustificata orice s-ar spune.

    pe de atla parte, daca stii ca-ti schimbi strategia de marketing si renunti la un post, de ce aburesti 200 de oameni sa vina cu cv-uri si in interviuri??? reclama gratis ca tu esti mare angajator??? apoi cauti primul pretext sa renunti la selectie? sa nu-mi spuna nimeni ca in urma cu 1-2 luni Impact nu stia ca isi schimba strategia de vanzari si de comunicare pe cluj! de ce a continuat jocul???

    marea majoritate a companiilor nici macar n-au auzit de comunicare si nici de elementarul bunsimt. a da un raspuns la un e-mail tine de bunsimt nu de management. a fi civilizat si a nu vinde sperante false pentru a-ti face reclama pe spinarea disperatilor, tine de echitate sociala pana la urma, daca nu de omenie… ori toti astia care se dau asa mari si mari multinationale nu fac altceva decat sa se plieze pe defectele unei amarate de societati si s-o termine cu totul, intorcandu-i tarele impotriva.

    de ce impact? pentru ca spre deosebire de ceilalti, a vrut un PR, om de comunicare si evident ca toata presa atat de chinuita de concedieri si reduceri de salarii (oricum infime si in vremuri de boom economic) voia acest post ca pe o salvare din foame. putini oameni de media reusesc sa treaca pragul inspre marketing sau altceva din comunicare. impact cand s-a jucat cu postul de pe cluj s-a aruncat singur in „gura lumii”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *