Primele impresii despre Informaţia de Cluj

pagina1mare
"În 25 noiembrie, românii pot influenţa viitorul României". Aşa sună prima propoziţie din primul paragraf al articolului de deschidere din nr. 1 (862) Informaţia de Cluj, cotidian care se va distribui gratuit. Subiectul: cei 35 de euro-parlamentari. Lideri politici explică cititorilor Informaţiei de ce e foarte important să-i să voteze la euroalegeri.


Iar primul editorial explică, relativ previzibil, cât de importanţi sunt cititorii. Pe de altă parte, măcar poza de lângă nu e obişnuitul portret de gânditor al editorialiştilor, ci una cu tot omul, în picioare. Omul fiind Florin Otrocol, directorul editorial.


Informaţia arată a ziar pus pe fapte mari, chiar dacă se distribuie gratuit. Se vede şi din layout, care tinde mai mult spre un elegant tradiţional decât spre stilul popular, dar şi din subiecte: lipsesc cu desăvârşire cele de social şi monden.


Practic, Informaţia înseamnă politică, economie şi sport. La capitolul sport se simte mâna lui Codin Samoilă (au acoperit tot, au subiecte date doar de ei –  judo şi polo, de exemplu). Nu pricep însă de ce există un caiet sport în paginile 7-10 şi încă
două pagini în 15-16. Între ele e vârâtă o secţiune business / economic. Paginile de sport se cheamă "supliment", dar intră
şi în numerotarea ziarului.

 

informatiacluj.roO mare bilă albă: au lansat cotidianul tipărit odată cu site-ul, fără obişnuitul "în curând". Am asistat chiar live la lansarea site-ului, care nu era online la ora 6 dimineaţa, dar a apărut şi a început să fie actualizat înainte de 7.


Există în caseta de redacţie doi editori pentru online, iar Mihai Prodan spune, printre alte detalii din redacţie, că vor actualiza site-ul 16 ore pe zi. Prin urmare, ar putea fi concurenţă şi pentru CLUJEANUL Cotidian şi viitorul City News.


Un ziar bun, chiar dacă un pic prea serios, al cărui mare pariu va fi potrivirea cu publicul cotidienelor gratuite. Greu de crezut, dar chiar şi dacă eşti gratis trebuie să-ţi convingi publicul să te citească.


Clujul are acum două publicaţii gratis: una uşor de digerat, cu texte scurte şi multe subiecte de stil tabloid – Cluj Expres; şi una care tinde spre quality în stilul tradiţional al cuvântului – Informaţia.

Rapid despre Expres

Scurt şi fără pretenţii – cam aşa aş rezuma noul cotidian gratuit Cluj Expres. Subiectul principal: vânzări slabe la târgul de carte Kilipirim.


Cele mai lungi subiecte sunt cam cât o ştire din ZIUA, iar cele mai scurte au o propoziţie: "Un tânăr motociclist a murit la acest sfârşit de săptămână, în urma unui accident de pe strada E. Racoviţă". Am citat integral o ştire.


Cele 25.000 de exemplare se împart, conform unei pagini de promo cu o tânără tristă care citeşte ziarul, în 17 locuri din Cluj. Deci 1.470 exemplare într-un loc, cam câţi oameni e nevoie pentru a le distribui în 3 ore? Sunt curios cum va merge distribuţia pentru că e una din cele mai complicate probleme din Cluj.


Nu există site funcţional: de pe portalul România Online al Inform Media, categoria Regionale, nu există link de Cluj.


Oricum, Clujul cerea un cotidian gratuit de mai bine de un an. De fapt, asta îmi place cel mai mult: conceptul. Cel mai puţin îmi place layout-ul îmbătrânit şi înghesuit (în titlul "Dispută comercială" se încalecă literele că altfel nu încăpeau).


E doar un prim număr, mai urmărim. Succes echipei de la Cluj Expres, fac ceea ce ar fi trebuit să se întâmple de mult timp şi sper să vedem o evoluţie frumoasă.