Informaţia de Cluj: săptămânal tipărit, online zilnic

Nu sunt bani. Au simţit-o din plin redactorii de la Informaţia de Cluj, care nu şi-au mai luat salariile de două luni. Înainte de Crăciun, oamenii au primit cam un sfert din sumele restante şi multe urări…
Patronii, Nicolae Badiu şi Valentin Nica, promit cui stă să-i asculte că nu se gândesc la închiderea ziarului (nu îl număr pe al treilea acţionar, Radu Munteanu, pentru că el nu a fost niciodată şi finanţator al publicaţiei). Dar, în acest moment, Informaţia are datorii semnificative, aşa că erau de neevitat schimbări de amploare. Au mai rămas 17 oameni, care vor avea de făcut două lucruri:

Cotidianul online. Informaţia devine cotidian exclusiv online (se renunţă la ediţia tipărită zilnic şi distribuită gratuit), care se vrea o alternativă la Clujeanul.ro şi Citynews. Nu se bazează pe ştirea transmisă cât mai rapid, ci pe materiale mai elaborate, similare celor de până acum, adăugate pe parcursul zilei, astfel încât cititorul care intră seara să aibă în faţă imaginea acelei zile. Site-ul rămâne acelaşi, la care se vor mai face modificări pe parcurs.
Săptămânalul tipărit. Este deocamdată un simplu proiect, a cărui (primă) dată de apariţie va fi undeva peste trei săptămâni. Realizat mai mult pentru ca numele Informaţia de Cluj să nu dispară de pe tarabe, nu are deocamdată un profil sau structură stabilite; la asta vor folosi următoarele săptămâni. Practic, Informaţia revine la frecvenţa de apariţie care a consacrat-o.
Mai rămâne atunci valabil ce scriam cu doar câteva zile în urmă?
{xtypo_code}Cele mai mari şanse la dispariţie le are, din păcate, Informaţia de Cluj, unul din cele mai vechi nume din presa clujeană{/xtypo_code} – http://www.aronet.ro/ro/principal/ce-ne-asteapta-in-2009.html
Da. Motive de îngrijorare sunt multe: ediţia tipărită avea foarte puţine reclame plătite, dar oricum mai multe decât online-ul; noul proiect nu se poate susţine singur, ci tot numai cu portofelul patronilor; e mai greu să ţii 17 oameni pe online decât 30 pe print; datorii vechi nu sunt plătite; în continuare nu se ştie cui se adresează şi care este specificul acestei publicaţii.
Închei prin a scrie despre Informaţia ceea ce scria Oana Buzatu în România Liberă, în 2007, despre noul Clujeanul.ro, odată cu dispariţia de pe print a Ziarului Clujeanului: ei intră pe o piaţă pe care sunt pe ultimul loc în acest moment, conform cifrelor de audienţă online. Le doresc să crească precum a făcut-o şi Clujeanul, de atunci.

4 comentarii la “Informaţia de Cluj: săptămânal tipărit, online zilnic”

  1. De ce la Informatia finantatorii au legat la gura acul cu bani? Eu cred ca este vorba si de un management defectuos, altfel nu stopau ei finantarea. Poate ca redactorii de acolo nu au sefii care merita.

  2. Inconstienta e un cuvant mai bun.

    Cand angajezi mult prea multi oameni fata de cati e cazul, cand dai salarii imense fata de ceea ce poti duce, cand nu bagi cat trebuie in promovare si distributie, mai bine ramaneai la gazeta de perete.

    Nu ii inteleg pe oamenii care vor sa bage bani in presa si se incred in planurile unor optimisti „manageri de ocazie” care scriu proiectul sa dea bine pe hartie, desi isi dau si ei seama ca ziarul nu are cum sa reziste cu publicitatea pe care o va atrage.

    Dar, pana sa piara, sunt niste bani de muls.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *