19th Ave New York, NY 95822, USA

Ce iubesc în traficul din Cluj

Am de făcut un drum de câteva sute de kilometri astăzi şi mă gândesc cu groază la prima parte. Adică cea dinainte de autostradă. Nu doar traficul din Cluj-Napoca, ci şi drumurile noastre naţionale care nu ar ţine o linie dreaptă nici de ciudă. Şoferii de Dacie model 1970 care se ţine în trei sârme, dar care merg pe mijlocul drumului. Fireşte, super-semnalizările noastre rutiere, care nu fac o diferenţă prea mare între o curbă de 15-20 de grade şi una de 75. Ba uneori indicatoarele mai şi contrazic Codul Rutier.


Aşa că înainte de plecare am dat o tură, de data asta doar prin Cluj, prin locurile mele preferate din punct de vedere şoferistic. Ca să vă arăt ce-mi place mie la traficul din Cluj-Napoca.

Dom'le, i-am tot rugat pe ăştia care vin pe strada Donath la Radio Cluj ca să facă dedicaţii la emisiunea de muzică populară, să îşi lase calul acasă. Până acum, fără succes.
Cal pe strada Donath 
Dacă nea Ghiţă îşi pune un bec mai ieftin la stopuri, ia amendă că nu e marfă "omologată". Pe cine amendăm pentru că semaforul de la capătul Bulevardului Eroilor are culorile complet aiurea? Până şi într-o poză pixelată de doi megapixeli şi tot atâţia lei se poate vedea cum stopul din centru este roşu, iar celelalte două portocalii. De la distanţă, noaptea, pare că e galben, nu roşu, ceea ce are "mici" efecte asupra, să zicem, acceleraţiei taximetriştilor.

Semafor pe Eroilor

Cum se semnalizează corect o trecere de pietoni? Cu zebră pe carosabil şi o tăbliţă montată pe stâlp. Pentru mai multă siguranţă:

  • facem un semn luminos,
  • pe care mai montăm două beculeţe galbene care luminează intermitent,
  • iar deasupra mai montăm şi un far galben, tot intermitent.

După care luăm tot ansamblul şi îl ascundem după un copac… De fapt, cred că te încurajează să mergi pe banda a doua, aia pe care legal n-ai voie decât la depăşiri, dar pe unde umblă toţi. Normal, altfel nu vezi semnele!

Trecere de pietoni pe strada Corneliu Coposu

Citez din Codul Rutier (fireşte, nici ăla n-are diacritice):

Pe anumite sectoare de drum, (…) administratorul drumului, cu avizul politiei rutiere, poate stabili si limite de viteza inferioare, dar nu mai putin de 10 km/h pentru tramvaie si de 30 km/h pentru toate autovehiculele.

Ok. Ori pe Tăietura Turcului merg tramvaie, ori avem un semn de circulaţie complet ilegal.

10 km pe oră pe Tăietura Turcului


Sunt câteva exemple din Cluj-Napoca. Le aştept pe ale voastre, de aici şi aiurea. Între timp, îmi urez drum bun!

Related Posts

Comments (1)

Drum bun Andrei si cu semne vizibile. Hai ca n-ai mult pana la autostrada… doar sa ai grija la curcanii din sate ca a trebuit sa platim unu pe soseaua Bucuresti-Galati (si nu ne-a invitat nimeni la friptura, numai ne-a invitat cu sapa sa ne continuam drumu) sau ai grija la caile ferate care sunt in procent de 70-80% nesemnalizate si te trezesti ca trece trenu la niscaiva minute dupa ce ai trecut (in plus calea ferata are asa o curba dupa dealuri de nu vezi mai mult de 20 de metri)

Deci drum bun si sa ne auzim de bine.

Leave a comment