Dacă ești foarte hipster…

iulius…am concursul perfect pentru tine. Mă rog, hai să-ncepem cu premiile care-s bune pentru toată lumea și păstrez cireașa de pe tort la final.

Cum sună excursii la Berlin, Barcelona sau Londra? Nu ziceți „bine”, că vorbesc la propriu: la Berlin sună Lil Wayne în 30 octombrie, la Barcelona sună Bruno Mars pe 14 noiembrie iar la Londra sună Will I Am pe 5 decembrie.

Poți ajunge la concert, cu 2 bilete plătite, plus transport cu avionul și cazare pentru trei nopți la hotel – incluse, dacă ai înțelepciunea de a păstra bonul după ce-ți faci cumpărăturile la Iulius Mall și îl duci la centrul info, ca să intri în tragerea la sorți (pentru cumpărături de minim 100 de lei, adică și dacă îți faci numai aprovizionarea pe o săptămână).

Dacă însă de 100 de lei îți iei rame mai groase la ochelari, sunt convins că alt premiu o să îți placă, pentru că cele trei premii mari nu sunt singurele: alți trei câștigători vor primi pachete de relaxare, incluzând o canapea Aramis Feeling și… și… un Pegas Strada, dude!

Chestiunea asta mi se pare cea mai tare: Pegasul din copilărie să revină atât de tare la viață încât azi să fie suficient de dezirabil și să-l văd premiu într-un concurs. E drept, publicul s-a schimbat.

Dar, oricât de strâmți ai purta pantalonii și de groase ramele, bonul fiscal a devenit ceva mai valoros 😀

 

Drumul spre școală trece pe la mall

backtoschoolLa începutul fiecărui an școlar, era mare competiție în ghiozdane: al cui e mai frumos, mai interesant, mai tare. Țin minte că am câștigat într-un an pentru că aveam un ghiozdan numai bun de dat copilului care își scăpa zilnic stiloul drept în peniță.

Ghiozdanul ăla era pentru alte ghiozdane cum e Dacia Break pentru alte mașini: dacă dădeai în el te răneai la mână. Din ceva plastic tare, era destul de solid încât să încap și eu în el când mă căram la școală. Un Chuck Norris al ghiozdanelor, a făcut ravagii vreme de vreo doi ani. Uneori, la propriu, pentru că atunci când zic că „ne băteam în ghiozdane”… chiar asta vreau să zic.

Azi până și ghiozdanele se creează pe Facebook. Oamenii la care merg de fiecare dată când vreau bibliorafturi, plicuri, pixuri și nenumărate feluri de hârtie, adică IPB, au deschis recent un magazin în Iulius Mall și sărbătoresc începutul școlii cu un concurs: o aplicație de Facebook prin care creativii își pot personaliza ghiozdanul. Cei mai creativi vor primi premii zilnic, de-acu până în 16 septembrie. Aplicația e aici, distracție plăcută!

Iulius Mall se încăpățânează cu premiile și caută trei persoane pe care să le trimită la Viena în „Minopolis”, orașul copiilor. Acolo, cei mici vor descoperi un loc magic, cu 25 de „staţii” în care pot experimenta anumite meserii. Intră în cursă toți cei care fac cumpărături de 100 de lei de oriunde din Iulius, în timp ce primii care depășesc suma zilnic iau premii instant.

Când eram mic, ultimele zile de vacanţă erau cele mai prețioase. Altfel trecea timpul! Ca să aibă distracție la maxim fără să meargă la Bamboo, pruncii de azi pot participa pe 14 şi 15 septembrie, între orele 17.00 – 20.00, la atelierele ştiinţifico – fantastice susţinute de „Profesorul Trăsnit”.

Prichindeii vor lansa rachete, vor face experiemente amestecând substanţe, se vor juca cu diferenţele de presiune şi cu electricitatea statică şi se vor amuza de stângăciile savantului. Laserele, generatoarele de plasmă şi curent, aparatele de distilat şi gheaţa carbonică sunt câteva dintre „jucăriile” care vor crea un cadru special pentru năzdrăvani.

Man, I wish I was ten years old again!

Promoterița asta n-a avut noroc

Le știți pe fătucile alea care vă abordează la diverse raioane din supermarketuri ca să gustați parizel, să încercați noul iaurt sau să vă recomande ele un detergent bun? No, io aș prefera să nu le știu. Și încerc să fiu amabil cu ele, încerc, dar sunt momente în care și-o cer cu lumânarea și mă mai și prind când nu trebuie.

Zilele trecute în Auchan-ul din Iulius Mall, a avut una ghinionul să mă abordeze fix în locul în care un bărbat intră ninja-style și ar vrea să iasă tot ca Moș Crăciun pe horn, între transparent și invizibil: raionul de cosmetice. Trimis în misiune să reperez nuanța țâșpemiipatrusute de fond de ten, ultimul lucru pe care mi l-am dorit a fost o lungă discuție cu domnișoara promoter despre diverse opțiuni pentru fondul de ten; eu îi spuneam că nu știu și n-am de ce ști să le aleg, ea încerca să mă învețe cum.

Și simțeam că mă urc pe pereți, încercam să-mi mențin calmul, voiam să răspund politicos, dar când m-a întrebat:

– Mie ce nuanță de fond de ten credeți că mi s-ar potrivi?

… a ajuns cuțitul la os, motiv pentru care: pisi, oriunde ai fi, îmi cer scuze, dar nu m-am putut răbda.

– Cu Ceresit ați încercat, domnișoară?!

3413Ulterior, am terminat rapid partea plicticoasă a cumpărăturilor și m-am avântat în restul lui Iulius Mall, începând cu Massimo Dutti, ca să știu o treabă. Unul din lucrurile care mă calmează rapid e să știu că sunt reduceri de la 30 la 70% la o mare parte din magazinele în care chiar îmi pot găsi chestii faine. Vă mai recomand totuși ceva: ca să evitați discuțiile lungi, citiți înainte lista de reduceri de pe blogul Iulius Mall.

Cine cumpără de dimineață, la premii ajunge

iulius-de-primavaraDacă soarele de afară vă inspiră doar cu gânduri de primăvară, dacă abia așteptați să ieșiți din casă, dacă știți că primăvara e un timp bun să vă reapucați de sport, Iulius Mall are o propunere: premii care „sporesc frumusețea” câștigătorilor.

Zilnic, primii 100 de clienţi care fac cumpărături de minimum 100 de lei din Iulius Mall vor participa la tombola primăverii. Tot în fiecare zi, prin tragere la sorţi, cel mai norocos cumpărător va primi un pachet de răsfăţ, care cuprinde o zi petrecută la Gett’s Color Bar, un abonament VIP la World Class Health Academy şi un cadou Sephora. Fetelor, în 8 și 9 martie mai aveți ocazia unui „rebranding” de primăvară. cu sesiuni gratuite de make-up şi hairstyling ale artiştilor Getts’s Color Bar.

Iar duminică, în 10 martie, de la ora 18, Smiley vine pentru un concert plin cu melodii de dragoste.

Cum anotimpul e plin de premii (și fetele sunt „în target” în perioada asta), vă recomand să urmăriți pagina Iulius Mall de pe Facebook, pentru că am aflat pe surse că pe acolo ar fi și alte concursuri!

 

 

Dacă vă mai întreabă cineva care e diferența între publicitate și PR

1984-apple-commercialReclamele din pauza Super Bowl-ului sunt publicitate – profită de audiența uriașă a sportului, iar producția și difuzarea lor costă cât PIB-ul unei țări mai mici. Își permit așa ceva doar brandurile foarte mari, care se întrec în a veni cu reclame originale și memorabile. De când Apple a dat startul, în 1984, cu un spot devenit legendar, competiția s-a încins.

Faima reclamelor din pauza Super Bowl-ului este dată de PR. E o mare izbândă să faci oamenii să aștepte reclamele din pauza unui meci. Spoturile astea au ajuns să aibă o reputație atât de bună, încât se discută despre ele cu zile înainte, se creează controverse. Nu ai nicio șansă, cu o reclamă în pauza Super Bowl, să rămâi neobservat.

Prin publicitate, mărcile care își fac reclamă la Super Bowl beneficiază de un spot, difuzat o dată, în pauză.

Datorită PR-ului bun făcut ideii de „reclamele de la Super Bowl”, aceleași mărci beneficiază de milioane de vizionări ale reclamelor pe Internet, discuții și menționări ale brandurilor în contexte în care, altfel, cu greu ar fi ajuns.

Crearea unei asemenea reputații, reușita de a trezi interesul în ceea ce o companie are de comunicat, crearea sentimentului de plăcută anticipație înaintea întâlnirii cu un brand – toate astea înseamnă PR de calitate.

 

Buletinul meteo care ne arată vremurile, nu vremea

De-a lungul timpului, buletinul meteo a fost printre cele mai chinuite rubrici TV. Le-au prezentat meteorologi, dar și Becali sau pipițe pentru care „front atmosferic” însemna să aibă sâni cu personalitate.

Rubrica asta mult încercată a reușit acum să iasă din zodia derizoriului: la Prima TV, vremea este prezentată de oameni fără adăpost.

Mie mi se pare genială campania asta. Cei care dorm în stradă sunt cei pentru care vremea e diferența dintre viață și moarte, nu o discuție despre accesoriile la modă. „Days of Hope” se cheamă campania, care vrea să ne atragă atenția asupra suferințelor îndurate chiar lângă noi, chiar în orașele noastre, de oameni pe care de multe ori vrem să nu-i vedem.

Și știți ce le lipsește? O locuință decentă!

Felicitări Saatchi & Saatchi pentru o idee de mare efect și sper ca vocea mea să fie una din milioane. Campania are loc în mai multe țări din Europa, începând cu România și Rusia.

Când orele încep să crească și prețurile să scadă

Se întâmplă un fenomen ciudat de îndată ce bate ora zero: de la miezul nopții, doar orele mai cresc. Prețurile merg în jos. Așa, cu vreo 70% mai jos!

Se întâmplă la Iulius Mall, în noaptea de 10 spre 11 noiembrie, adică taman sâmbăta asta, când se împlinesc 5 ani de Iulius Mall. Nu o fi cea mai lungă noapte din an, dar odată instalați pe ceasul de iarnă putem număra secundele până la seara care aduce prezentări de modă, sesiuni de make-up şi hair-styling, statui vii și concerte la fel de live, cu Loredana, Mandinga și Connect-R (apropo, iarna asta îmi dau doctoratul în Connect-R. Vă spui mai încolo de ce!).

Petrecerea reducerilor începe la ora 20, Mandinga va urca pe scenă la ora 21.00, urmată de Loredana, al cărei recital începe la ora
22.30, iar o oră mai târziu Connect-R va încinge atmosfera. Spectacolul va fi moderat de Cătălin Măruţă, despre care am auzit că tot timpul când vine la Cluj se uită tot timpul după linguri îndoite.

Nu vă dau lista de magazine și reduceri aici. Una din părțile faine când îți iei chestii, care îți plac, e să descoperi și că s-au ieftinit de când le-ai văzut ultima data. Sâmbăta asta, experiența e garantată!

 

Teatru în comun. Când cultura e o plăcere împărtășită

De mult visez la ziua în care cultura nu va mai fi un spațiu al cortinelor prăfuite. Un oraș viu, cum e Clujul, merită o abordare tânără, proaspătă, spumoasă, care să se petreacă acolo unde orașul trăiește la maxim: în stradă, printre oameni.

Cultura poate redeveni un spațiu al unor experiențe împărtășite natural. Adică nu, nu mergem la teatru de mână cu clasa, ca la școală, mergem pentru că ne place ce descoperim și, mai apoi, putem povesti la o bere cu prietenii, la fel de normal cum vorbim despre un film bun.

În căutare de soluții pentru noi forme de artă cât mai publică, a venit veste bună pe patru roți: clujenii au ocazia să vadă teatru în autobuz. Ideea asta de transport cultural în comun îmi place, pentru că transformă experiența pasivă a privitului la participarea într-un spectacol mobil, iar dacă veți avea curajul să urcați la bord, sunt mari șanse să nu rămâneți doar spectatori!

Se vor asigura de asta câțiva actori tineri, pe care vi-i recomand: Alexandru Nagy (clujean, l-ați văzut în Bună! Ce faci?),  Grațiela Bădescu (întrebați un prieten din București amator de Teatrul Masca), Laurențiu Bănescu, Toma Dănilă, Pavel Ștefan și Alexandru Huțuleac (despre rolul sau din Iluzionistul am citit lucruri foarte bune, în care cuvintele energic și convingător erau la loc de cinste).

Dacă vrei să fii unul din primii călători culturali la Teatrul Mobil Grolsch, rezervările se fac pe site-ul Experimentalist, pentru oricare din piesele: Oracol, Monoloagele vecinului, 30% Hamlet, Omul-pubela, Omul cu calul și Iluzionistul. Autobuzele vor circula pe traseul piața Mihai Viteazu – capăt Mărăști (IRA) și retur, de azi până duminică, 8 iulie.

Nu ratați momentul, pentru că e o premieră – și mă bucur că Grolsch ne-a provocat să degustăm un stil nou de teatru. Până la urmă, un spectacol veritabil te lasă cu un gust bun și dorința de a mai merge la încă unul. Ca o bere bună, poate fi o experiență spumoasă!

 

Cât mai aveți până la vacanță?

Gata, că nu mai rezist! De vreo lună încoace nu aud decât planuri cu plaje, palmieri, soare, munte, escapade de weekend prin cine știe ce colțuri de Europa și așa mai departe. Iar planurile mele de vacanță sunt, momentan, ceva de genul: lansare în 5, inaugurare în 14, conferință în 20.

Așa că felicitări maxime celor pentru care vacanțele sunt aproape. Dacă încă nu aveți planuri, mai aveți 5 zile să câștigați o vacanță pe baza cumpărăturilor din Iulius Mall; cumulați cumpărături de 100, 300 sau 500 de lei și luați talonul corespunzător de la Centrul Info. Taloanele se pun în urnele corespunzătoare iar la final Iulius Mall oferă trei vacanțe… unde vrea clientul! Adică la maxim 1.000, 3.000 sau 5.000 de kilometri distanță de Cluj.

Și dacă îmi place ceva când îmi fac planurile de vacanță, e să am vreme să mă ocup de ele: să îmi aleg singur destinația e half the fun.  Mai sunt și niște premii zilnice care merită efortul, dar detalii despre concursul ăsta vă dau cei de la Iulius.

Spor la cumpărături și ne vedem în… Hawaii, aș zice, deși mai mult ca sigur în iulie voi fi în Cluj, încercând să nu îmi pun wallpaper cu palmieri. Deși încă sper să câștig la Iulius!

Eu niciodată nu știu CÂND sare iepurele

ÎntDe unde sare iepureleotdeauna mă iau prin surprindere reclamele de Paști. Mi se pare că abia ieri cântam colinde; când colo, nu se topește bine zăpada că imediat se și iepuresc vitrinele! Abia ce îmi termin sticlele de Cola la 2 jumate cu etichete de Crăciun că deja zăresc pe rafturi sticlele de Cola de 2 jumate cu etichete de Paște.

Un iepure mi-a şi atras atenţia și anul ăsta, în afişul Iulius: ei au un concurs numit „Nu ştii de unde sare iepurele!”, iar primul meu gând a fost: „da’ mai sunt vreo trei luni!” De fapt, mai sunt doar vreo două săptămâni și-un pic, dovadă că eu unul nu știu CÂND sare iepurele.  Evident, tipic pentru mine să mă uit la un afiș și să văd întâi iepurele, apoi mașina, chit că e noul Citroen C4 – Iulius Mall o să ofere unul  prin tragere la sorți unui client care cumpără de mai mult de 100 de lei pe un bon (regulamentul concursului e aici, pentru curioși).

Dacă, la fel ca mine, abia așteptați zilele libere și bunătățile făcute în casă, putem număra zilele care au mai rămas până la concediu și prin premiile care se acordă zilnic: aparatul de făcut pâine bună Homebread Moulinex (de mult îmi doresc unul acasă, dar nu m-aș putea abține și nu vreau curele mai largi…).

Bun, acuma știm și de UNDE și CÂND sare iepurele. Hai noroc, să și sară în direcția bună! 😀