Fetelor, noi chiar vrem să fie bine!

Ce nu pricep femeile e că noi chiar ne dăm silința, atunci când ne trimit la cumpărături și ne roagă să luăm „numa’ o chestie” și pentru ele. Adică lor li se pare normal să recunoaștem crema aia pe care o vedem zilnic la noi în baie; adevărul e că și noi credem asta: îi o cutie portocalie rotundă cu capac alb. Și te duci la magazin, unde sunt 300 de cutii portocalii rotunde cu capac alb; din care de fapt 174 sunt tangerine-tango, dar nu știm noi diferența.

Știind bine că nu o să țin minte de acasă, am zis că aplic planul B, că doară suntem în secolul 21 și există magazine online, ba chiar livrează a doua zi. Păi suntem blogger sau suntem dansatori?

Am trimis pisica să execute o diversiune cu alintat, tors și miorlăit, timp în care am furat produsul din baie – o cremă de față – și am intrat pe pagina de produse Farmec, să compar originalul cu poza și să știu ce colet-surpriză să comand. Băi și stau. Și stau. Și mă uit. Și văd corp, păr, mâini, picioare, găsesc minunea de Triumf pentru aragaze cu care mi-am șters mânerele de la mobilă și de vopsea – frate, numai produse pentru față nu erau!

Asta până mi-am dat seama că puteam la fel de bine să caut data de 29 februarie, anul ăsta. Cică bărbații, dacă se uită în frigider după lapte, caută ceva pe care să scrie literele „l-a-p-t-e” (s-ar putea ca berea să o găsim mai ușor). Puteam io să tot caut „față”. Ca să fie clar: pentru specialiste, îi zice ten!

Mi-a luat un minut jumate.

Despre oameni și branduri

Spuneam zilele trecute, pregătindu-mă de Cluj Brands Tour, că facem o incursiune în inima economică a Clujului: fără companii puternice, Clujul nu ar fi ce este azi – și ați văzut destule comunități sărace ca să înțelegeți, pragmatic și onest, că e nevoie de investiții, locuri de muncă și o economie solidă pentru ca un loc să se dezvolte.

La fel de adevărat e că în spatele oricărui brand stau numai oameni. Iar Cluj Brands Tour a fost nu doar o descoperire de companii, ci și de oameni.

Dincolo de sufixul (Pagina Oficială) de pe Facebook, primarul Emil Boc e un om căruia îi place să stea pe Twitter, Facebook și Foursquare. Are social media în sânge: a rezolvat o sesizare venită pe Twitter în vreo oră, în timp ce mulți PR se chinuie să le explice firmelor cum e povestea cu viteza de reacție online. Cluj Brands Tour a început în sala de sticlă a Primăriei, unde s-a vorbit și despre încărcătoarele de la iPhone, și despre proiectele de dezvoltare ale orașului.

Faptul că o mulțime de bloggeri din alte orașe au povestit următoarele trei zile cât de încântați sunt de primarul de Cluj spune multe.

Dincolo de toate etichetele și liniile de fabricație, la Farmec există un om special. I se spune doamna Jofi și, prin anii ’70, a creat soluția Triumf, pe care o folosesc și azi în lupta cu aragazul. Când vorbește însă despre parfumuri fine, ingredientele naturale din cosmetice și practicile din industrie, realizezi câtă muncă e în spatele unui singur produs. Dar și că Farmec e mult mai mult decât vedem noi de aici, din vecini.

Dincolo de etichetele Jolidon sunt sute de oameni – doamnele care lucrează la sute de mașini de cusut, dar și omul care a hotărât că nu o să-l doboare criza (pentru cel mai simplu model de lenjerie intimă e nevoie de 6 furnizori diferiți; în total, Jolidon are peste 700). Ce faci când furnizorii încep să dea faliment și nici clienții nu o duc prea bine? În cazul Jolidon, mergi mai departe: iar săptămâna asta am văzut la ei ce se va purta peste vreo doi ani, când piața de retail ajunge din urmă atelierul lor de creație.

Dincolo de site-ul magazin-lumanari.ro/ (Lumea Lumânărilor) stau oameni care nu s-a temut să facă unul din cele mai dificile lucruri pe care le poți face în România: să începi o afacere mică, să crești zi de zi muncind din greu și să ajungi pe piață la nivel național chiar și atunci când distribuitorii își imaginează că producătorul e sclavul lor. Tips & tricks: uitați-vă la colecția de Crăciun, deja disponibilă, pentru că vă rezolvați jumătate din cadouri!

Companiile care își pun oamenii pe primul loc sunt companiile care au succes. La Cluj Brands Tour (dincolo de care sunt, de asemenea, doi oameni curajoși), am revăzut cât de important e să nu uităm regula asta de baza.

*


Cluj Brands Tour
 este un eveniment TVdece, realizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca.
Sponsori principali:FarmecNapolactUrsusJolidonElectrogrupArobsLiliacGimmyLumea lumânărilor.
Partener media: 24 FUN Cluj.
ParteneriHotel AthosBistro MaitresseAutonom Rent-A-CarWebfactor.

 

Campanii pe bloguri.
Când şi cum le facem?


Bloggerii sunt tot mai asaltaţi de cereri de colaborare din partea firmelor, ai căror şefi înţeleg în număr tot mai mare că un website nu ajunge. Mulţi vor să „implice comunitatea” (folosesc aici termenul de bloggeri, dar putem vorbi de oameni cunoscuţi de pe Twitter sau foarte „conectaţi” pe orice alt mediu), puţini reuşesc. Pentru că online-ul poate fi un mediu destul de dur – şi cu siguranţă nu va ţine cont de manualul tău de identitate.

Cum să nu-ţi dai foc la valiză? E cam ca scrisul ştirilor (sau arta fotografică): esenţa o prinzi în cinci minute, iar detaliile într-o viaţă. Sugestiile de mai jos sunt importante pentru mine, nu le luaţi ca manual sau scriptură, vin doar din câtă experienţă am acumulat până acum. Continuă să citești Campanii pe bloguri.
Când şi cum le facem?