Pensionarii clujeni, chemați la „Ultima reprezentație”

full-circleMăi dragilor, cât de aiurit poți să fii ca să chemi pensionarii Clujului să vadă gratis filmul „Ultima reprezentanție”? Pe bune, Primăria a anunțat azi că toți clujenii peste 70 de ani vor avea acces gratuit la proiecție.

Ideea, la originile ei, era faină. Filmul este despre un grup de rezidenți de la azilul de bătrâni, care vor să evadeze pentru a-și îndeplini visele, a-și regăsi familiile, a-și redescoperi propriile forțe – și așa se naște un road movie cu seniori, cu o mulțime de poante și situații haioase, dar care nicio clipă nu te lasă să uiți de dramele din spatele poveștii. De râs, de plâns și de apreciat – e un lăudat pe site-urile de specialitate și pentru poveste, și pentru interpretarea excelentă a actorilor.

Dar odată ce a fost tradus românește ca „Ultima reprezentație”, zău dacă mi-ar fi venit să chem pensionari la el. Că e clar „ultima” înainte de știți-voi-ce. E ca și cum le-am zice „hai, ultima reprezentanție, că la următoarea face popa show!”. Ironic? Pe puțin.

Chiar dacă nu mă încadrez în targetul de vârstă, s-ar putea să mă duc la film.

Am pus un pariu cu mine: că jumătate din sală va citi cu voce tare subtitrarea ca să o audă cealaltă jumătate. Așa cum făceau, pe vremuri, dragii mei de bunici 🙂

P.S. Povestea asta mi-a adus aminte de vremea când, lucrând la ziar, trebuia să editez un articol despre cum merg clujenii la Luminație cu câteva zile înainte, în weekend, pentru că era vreme neobișnuit de caldă. Titlul dat de reporter era de genul „Vremea bună umple cimitirele Clujului”.

Cea mai fail reclamă

marianUn autobuz a derapat. Nimeni n-a fost rănit. Totul a fost filmat live. La final, sare leopardul: reclamă la tipografia Marian din Dej.

 

Cum ar veni, dacă pățea cineva ceva, să știm unde să-i tipărească necrologul!

 

De privit (și crucit, însă doar dacă nu sunteți musulmani, reformați sau alte denominațiuni similare):


microbuz rasturnat live de DejeanulRo

Ecologiştii care aruncă în aer copii

Îmi place umorul negru; serios, l-aş citi şi cu lumina stinsă. Sau cu ochii scoşi.

Cu toate astea, m-a îngrozit clipul de mai jos. Nu pentru că ar fi deosebit de violent, ci ca PR: mesajul pe care îl promovează este exact contrar scopului pentru care a fost creat. Da, ecologiştii îi aruncă în aer pe cei care nu cred în încălzirea globală. Ni se spune eco-terorişti şi noi ce facem? Videoclipuri în care detonăm oameni. Inclusiv copii. De senzaţie!

http://www.youtube.com/watch?v=2jCUI-sYRmU

Tot azi, citesc pe Facebook despre o iniţiativă care m-a lăsat perplex:Facebook should unfriend coal. Adică să aibă grijă ca tot curentul electric pentru serverele lor să vină din surse verzi. Sună foarte bine – mie mi-ar plăcea ca tot curentul din lume să vină din surse regenerabile, DAR această campanie îmi pare un alt mare exemplu de „ne facem că lucrăm”. Pentru că nu are cum să obţină altceva decât vorbe, angajamente şi eventual un pic de awareness suplimentar.

Motivul e simplu: cantitatea de curent electric din surse regenerabile este constantă în sistem la un anumit moment. Dacă Facebook ar folosi mai multă, altcineva ar folosi mai puţină. Cantitatea de energie din surse regenerabile creşte doar dacă se fac investiţii în domeniu – astfel încât în reţeaua electrică să intre mai multă energie verde în fiecare clipă. Aşa că aştept cu interes o campanie de sprijinire a investiţiilor în acest domeniu, nu promisiuni din partea unei firme oarecare, fie şi Facebook, că se va înverzi până o să-i iasă iarbă din nas.