19th Ave New York, NY 95822, USA

Atenție, cititori! Informațiile se publică pe bani

Înțeleg că ultimii ani au fost grei, că munca de jurnalist e obositoare atunci când o faci cum trebuie, că recesiunea a lovit de multe ori în jurnaliștii cinstiți și care nu au vrut să devină sclavii lui VEZI AICI; știu că există un nivel de frustrare față de companii percepute ca prospere, dar care nu își fac reclamă în ziar.

Acestea fiind spuse, cred că nu există nicio scuză ca să condiționezi publicarea informațiilor transmise printr-un comunicat de presă de cumpărarea de reclamă. 

Informațiile din comunicatul de presă le publici dacă le consideri interesante pentru cititorii tăi sau le folosești în documentarea ta. Comunicatul nu e ceva care trebuie să apară, e doar o sursă printre toate cele de care un jurnalist se folosește ca să-și scrie materialele. Dacă vreau reclamă în ziar, voi cumpăra spațiu de reclamă; dacă am o informație pe care o consider utilă unui ziarist sau publicului, o trimit într-un comunicat.

Da, sper să apară. Dar sper să apară pentru că e un subiect fain, că e bine scris, că poate e ceva ce cititorii merită să afle. Când îmi spui: nu îți public comunicatul decât „pe baza ofertei de publicitate”, mie îmi sună a condiționare.

Acum câteva luni, am descoperit că nenumărate ziare locale din Zalău credeau că primul festival de film din oraș, cu intrare gratuită, nu este știre, pentru că organizatorul nu își cumpăra reclamă. Ieri, am văzut că și la Cluj se poate.

Mi-a demonstrat-o Szabadsag, de la care am primit următorul mesaj în urma unui comunicat de presă (am scos numele companiei, care nu are nicio vină, și al expeditorului):

Stimate Domnule Aronet,

Ne bucura faptul ca daca interesele firmei Dvs. o cer, si nicidecum alta data, puneti la dispozitia presei comunicate si in limba maghiara. Cam acelasi tratament l-am observat din pacate si in politica de reclame a [companiei]. Dealtfel [compania] nu a mai comandat reclame de ani buni in cotidianul nostru sau pe site-ul nostru, cel mai frecventat site de presa dealtfel din Cluj (peste 500 mii de pagini download-ate lunar, vezi trafic ranking pe www.szabadsag.ro).
Va atasez in consecinta ofertele noastre de publicitate. Vom fi bucurosi sa va publicam comunicatele de presa pe baza acestora.
Cu stima,

[semnatar]

Recunosc că nu prea citesc presa maghiară, dar azi am intrat pe foarte-citita ediție online ca să văd ce subiecte găsesc, cu sau fără legătură cu comunicatul meu de ieri. Nu am ajuns deloc departe; chiar nefiind vorbitor de maghiară mi-am dat seama că deschiderea de ziar e genială: poza e din proiectul Cartierul Tineretului, iar Szabadsag ne anunță e se întâmplă cu viitorul cartier Lomb.

Q.E.D.

Related Posts

Comments (3)

Sper ca i-ai raspuns la mesaj. Sau macar trimite-i link-ul de la postarea de pe blog. Jenant e prea putin spus…

cin’sute de mii de pagini dom’le. adica 30.000 de vizitatori 😉

aia da cel mai frecventat ziar din Cluj 🙂

@Corina – i-am raspuns personal, bineinteles. Am scris si aici ca eram inca suparat 🙂

@Psaico – Asa-i???? :)))))

Leave a comment