Gog, mai tare ca Boc. Brandurile paralele ale Clujului

Câți cetățeni de onoare ai Clujului știți? Despre care ați mai auzit ceva în ultimul an? Sau credeți că brandurile înseamnă doar companii?

Când vorbim despre brandurile unui oraș, fiecare are clasamentul propriu. Diferența între brandurile adevărate – adică oameni cunoscuți la nivelul de mase, acolo unde se creează cu adevărat un brand popular, nu elitist – și ceea ce vedem în spațiul public e imensă.

Iar Google Zeitgeist 2012 ne arată clar cu ce a ieșit Clujul în față în 2012: Creative Monkeyz e cea mai populară căutare pe Google România în 2012; la capitolul oameni, Cristian Gog e pe locul 4 în topul căutărilor, o poziție mai sus de Traian Băsescu.

La nivelul culturii populare, ei sunt cele mai de succes mărci de export ale Clujului.

Se pot adăuga aici multe: că nu se ia în calcul Facebook și campania Capitală a Tineretului, care a avut succes; sigur, e un clasament dat de o companie, dar vorbim de o companie ale cărei servicii le folosesc milioane de români, zilnic; da, e un clasament în care la capitolul „how to” pe locul 1 este „cum se sărută”.

Ce ziceți, ar trebui ca autoritățile locale să îi răsplătească în vreun fel pe clujenii care au devenit cunoscuți în țară, cu referințe pozitive? Sau treaba lor e doar să dea medalii seniorilor cetății?

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *