Două zile cu brandurile Clujului (UPDATE)

Cu excepţia cazului în care v-aţi petrecut ultima săptămână jumate într-o peşteră, aţi vorbit doar în cod morse şi nu aţi văzut că mi-a crescut un banner pe blog, aţi auzit sigur de Cluj Brands Tour: întâlnirea offline a bloggerilor cu mărcile de renume ale Clujului.

Iniţiativa celor de la TVdece mi-aduce aminte de vremuri bune, în care brandurile erau cu adevărat legate de viaţa unei comunităţi. Ţin minte şi azi cum toată clasa a lipsit de la şcoală o zi ca să vizităm fabrica de sticlă de la Turda. Ştiu cum 30 de copii fericiţi au vizitat fabrica de dulciuri Feleacul, de unde au ieşit cu buzunarele pline de bomboane. Astăzi, acolo e un hotel de cinci stele, dar ne uităm fascinaţi pe Descoperi la „How it’s made” ca să aflăm cu se fabrică becuri în SUA, fără să ştim ce se întâmplă la noi în ogradă.

Vineri şi sâmbătă mergem în astfel de vizite la companii care, prin implicarea lor într-un asemenea proiect, arată că le pasă de lumea în mijlocul căreia funcţionează. În ziua capitalistă de azi, în care relocarea de fabrici se poartă în numele profitului „maximizat”, mă bucur că mai există branduri care vor să fie văzute ca parte a unei comunităţi.

Vom vizita aşadar Banca TransilvaniaNapolactVitacomFarmecJolidonUrsusTrilulilu, plus câteva locuri-surpriză la care organizatorii au făcut aluzie. Sper să întâlnim oameni „de-ai locului”, adevăraţi.

UPDATE / Câteva impresii „şcolăreşti” de pe drum:

Ziua 1 – Sâmbătă

Jolidon. O vizită inspirat plasată la început, destul de spectaculoasă ca să „dezmorţească” o dimineaţă devreme. Eram curios ce înseamnă numele Jolidon (pronunţaţi franţuzeşte şi gândiţi-vă fie la o doamnă frumoasă, fie la a da ceva frumos). Recunosc:

  • nu aş avea rezistenţa doamnelor care lucrează la maşinile de cusut din secţie.
  • da, au fost multe glume cu diverse cupe.
  • e prima dată că i-am întâlnit pe designerii clujeni ale căror creaţii au luat premii la festivaluri internaţionale, unele fără precedent.
  • îmi place povestea fondatorului care a trecut pe lângă Argos, pe vremea când fabrica lui avea trei maşini de cusut, şi a zis „în zece ani o cumpăr”. În 10 ani a cumpărat-o.

BONUS: Faptul că prima noastră gazdă a fost un coleg de liceu reîntâlnit pe neaşteptate. Pe bune, nu-i teatru liric!

 

Farmec. O poveste frumoasă şi prea puţin cunoscută. Deşi clujean, nu ştiam o mulţime din lucruri despre cei de la Farmec:

  • Ştiţi reclamele de la TV despre nu ştiu ce creme cu acid hialuronic, prezentat ca mega-inovaţie? Produsele Farmec au acest ingredient din 1995
  • Farmec a avut tone de inovaţii de-a lungul vremii (spre exemplu, sunt primii care au avut produse cu aerosoli în România)
  • Aici am văzut cele mai stricte reguli de igienă dintr-o unitate de producţie. Şi mă bucur că e imaculat şi steril locul în care sunt fabricate produsele de dat pe faţă!
  • Am descoperit produse despre care nu ştiam că sunt fabricate la Farmec (din care am două acasă)
  • Imaginea contează, ambalajul contează, marketingul contează – dacă nu investeşti aici, tot ceea ce faci în alte domenii se pierde!

BONUS: De la geamurile lor se vede foarte mişto locul de desfăşurare al primului #blogratar.

 

Vitacom. O companie despre care ştiam foarte puţine, de înţeles având în vedere că merg pe en-gros

  • Restricţiile legislative uneori inexplicabile şi iraţionale din România pot pune piedici serioase unei afaceri
  • Am văzut cum funcţionează un sistem de distribuţie în care trebuie să ţii evidenţa a peste 9.000 de produse
  • Au cea mai faină organigramă pe care am văzut-o vreodată, la orice firmă, oriunde
  • Trei bloggeri clujeni au avut ocazia să îşi demonstreze puterea minţii manipulând obiecte cu gândul

BONUS: Să ne distrăm de bloggeriţele puse faţă în faţă cu gadget-urile de prin vitrine.

 

Trilulilu. Nu putem spune multe, că sunt sub embargo informaţiile! Dar am văzut şi zona de filmare. Hm… da… s-ar putea să am idei :)) A, şi genial să vedem în prezentare prima ştire TV despre nişte „puşti de la Cluj”, în care numele TRILULILU era scris greşit. Nu-i nimic, l-a învăţat toată ţara între timp. Sau măcar ăia 3,5 milioane de unici.

BONUS: Panorama de pe terasă.

 

Napolact. O vizită la finalul căreia, la ieşire, s-a aplaudat. Şi nu pentru degustare (brânză, slănina cu ceapă, plăcinte dumnezeieşti şi mărgeluţele de pe pălincă)! Ci pentru că unitatea de producţie a Friesland SA de la Ţaga / Năsal, cu grota ei unică în lume, în care se maturează produsele, ar putea oricând să fie obiectiv turistic. Sigur, sper să nu se întâmple asta prea repede – o vrem în funcţiune!

BONUS: Am ocolit cu grijă vacile întâlnite pe drumul spre casă. Nu am vrea să stresăm sursa de bunătate!

 

Ziua 2

Banca Transilvania. Sâmbătă dimineaţa la ora 9 nu e un moment prielnic pentru operaţiuni bancare. Pe mine însă m-au trezit cei de la BT, pentru că am avut ocazia să aflu lucruri noi (primul client din istoria BT este, se pare, un jurnalist. Mă întreb cine!). Punctul culminant a fost însă prezentarea făcută de directorul sucursalei Cluj, Patriţiu Abrudan – care, pentru cine nu-l ştie, e fost arbitru internaţional de fotbal cu un mod original de a pune problema.

Am sacrificat vizita-surpriză la Gimmy pentru logodna celui mai bun prieten (da, ştiu, toţi ne ducem!) şi am ajuns (aproape la timp, dacă numărăm minutele de la final la început), la …

 

Starbucks. Despre care nu trebuie să vă spun mare lucru, că probabil îi ştiţi mai bine decât mine. Cum beau cafea puţină sau deloc, la Starbucks am o preferinţă care include mult lapte şi cantităţi impresionante de scorţişoară. Bifat!

 

Seara s-a încheiat la Fabrica de Bere, cu momente artistice care vor intra în istorie, printre care Trolii de la Căpâlna şi introllarea imnului naţional. Nu ştiu dacă mai lasă bloggeri pe acolo, totuşi!

There are 3 Comments

  1. Posted by Cluj Brands Tour: acasă la Jolidon, Farmec, Vitacom, Napolact, Banca Transilvania, Gimmy, Starbucks şi Ursus « Denisa Bârgău Răspunde

    […] Au mai scris: Claudia Tocilă | Bogdan Beşliu [şi încă unul]| Ovidiu Sîrb | Răzvan Baciu | Toma Nicolau | Oltea Zambori | Robin Molnar [deocamdată doar două articole]| Alina Crâncău şi Răzvan Dragoş | Corina Săftescu-Jescu | Ruxandra Predescu | Bogdan Brylynski | Auraş Mihai Geambaşu | Andrei Aroneţ […]

  2. Posted by Am fost și eu la #ClujBrandsTour ! Răspunde

    […] și Andrei am fost primii sosiți, cu puțin înainte de ora 8, la sediul Jolidon. Eu fac aprte dintre cei […]

  3. Posted by Cluj Brands Tour: acasă la Jolidon, Farmec, Vitacom, Napolact, Banca Transilvania, Gimmy, Starbucks şi Ursus | Bestwesterncluj Răspunde

    […] Săftescu-Jescu | Ruxandra Predescu | Bogdan Brylynski | Auraş Mihai Geambaşu | Andrei Aroneţ | Tudor […]

Leave a Reply