Despre oameni și branduri

Spuneam zilele trecute, pregătindu-mă de Cluj Brands Tour, că facem o incursiune în inima economică a Clujului: fără companii puternice, Clujul nu ar fi ce este azi – și ați văzut destule comunități sărace ca să înțelegeți, pragmatic și onest, că e nevoie de investiții, locuri de muncă și o economie solidă pentru ca un loc să se dezvolte.

La fel de adevărat e că în spatele oricărui brand stau numai oameni. Iar Cluj Brands Tour a fost nu doar o descoperire de companii, ci și de oameni.

Dincolo de sufixul (Pagina Oficială) de pe Facebook, primarul Emil Boc e un om căruia îi place să stea pe Twitter, Facebook și Foursquare. Are social media în sânge: a rezolvat o sesizare venită pe Twitter în vreo oră, în timp ce mulți PR se chinuie să le explice firmelor cum e povestea cu viteza de reacție online. Cluj Brands Tour a început în sala de sticlă a Primăriei, unde s-a vorbit și despre încărcătoarele de la iPhone, și despre proiectele de dezvoltare ale orașului.

Faptul că o mulțime de bloggeri din alte orașe au povestit următoarele trei zile cât de încântați sunt de primarul de Cluj spune multe.

Dincolo de toate etichetele și liniile de fabricație, la Farmec există un om special. I se spune doamna Jofi și, prin anii ’70, a creat soluția Triumf, pe care o folosesc și azi în lupta cu aragazul. Când vorbește însă despre parfumuri fine, ingredientele naturale din cosmetice și practicile din industrie, realizezi câtă muncă e în spatele unui singur produs. Dar și că Farmec e mult mai mult decât vedem noi de aici, din vecini.

Dincolo de etichetele Jolidon sunt sute de oameni – doamnele care lucrează la sute de mașini de cusut, dar și omul care a hotărât că nu o să-l doboare criza (pentru cel mai simplu model de lenjerie intimă e nevoie de 6 furnizori diferiți; în total, Jolidon are peste 700). Ce faci când furnizorii încep să dea faliment și nici clienții nu o duc prea bine? În cazul Jolidon, mergi mai departe: iar săptămâna asta am văzut la ei ce se va purta peste vreo doi ani, când piața de retail ajunge din urmă atelierul lor de creație.

Dincolo de site-ul magazin-lumanari.ro/ (Lumea Lumânărilor) stau oameni care nu s-a temut să facă unul din cele mai dificile lucruri pe care le poți face în România: să începi o afacere mică, să crești zi de zi muncind din greu și să ajungi pe piață la nivel național chiar și atunci când distribuitorii își imaginează că producătorul e sclavul lor. Tips & tricks: uitați-vă la colecția de Crăciun, deja disponibilă, pentru că vă rezolvați jumătate din cadouri!

Companiile care își pun oamenii pe primul loc sunt companiile care au succes. La Cluj Brands Tour (dincolo de care sunt, de asemenea, doi oameni curajoși), am revăzut cât de important e să nu uităm regula asta de baza.

*


Cluj Brands Tour
 este un eveniment TVdece, realizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca.
Sponsori principali:FarmecNapolactUrsusJolidonElectrogrupArobsLiliacGimmyLumea lumânărilor.
Partener media: 24 FUN Cluj.
ParteneriHotel AthosBistro MaitresseAutonom Rent-A-CarWebfactor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *