19th Ave New York, NY 95822, USA

Cum comunică ONG-urile?

Vine un moment in viata fiecarei organizatii cand acel word-of-mouth nu mai e suficient, mai ales pentru ca si intre ONGuri exista concurenta, a spus Bogdan Branzas in deschiderea conferintei „Cum comunica ONGurile?”.

Evenimentul IAA-Young Professionals incearca sa ofere o voce organizatiilor non-profit. Am fost in sala si, pana m-a tinut bateria la telefon, am notat cu liniuta si fara diacritice cateva idei. Am notat câteva din ideile care mi-au reținut atenția de la speakerii BB – Bogdan Branzas și IH – Ioan Hossu / FSPAC. Cu italice comentarii adăugate ulterior.

* Tot despre bani si finantari vorbim: daca ii vreti, trebuie sa va comunicati / BB

* „What gets measured gets done” – ONGurile comunica haotic si in general atunci cand au de rezolvat probleme relativ urgente; nu exista de regula un plan / BB –

Adaug aici câteva detalii: stabiliți niște indicatori și în munca de comunicare, încercați să stabiliți un calendar, astfel încât organizația voastră să aibă o prezență constantă în fața publicului (presă + social media), nu doar din an în paști.

* Intai planul de business, apoi pagina de Facebook. Ordinea: viziunea, adeziunea si apoi comunicarea / IH

O idee foarte bună: nu începeți să comunicați entuziast doar pentru că puteți sau aveți cum, asigurați-vă că vă știți foarte bine viziunea, că aveți o echipă bună în jurul vostru și abia apoi mergeți spre public. Comunicarea va fi însă „momentul zero” al organizației voastre.

* Comunicarea unui ONG e complexa: potentiali donatori, voluntarii nostri, autoritatile statului, potentiali beneficiari – si de la toti vrem lucruri diferite / BB

Esențial: e mai ușor să vinzi iaurt sau bere decât să comunici pentru un ONG. Avem multe mesaje de trimis către oameni mult mai diferiți.

* A comunica eficient in sectorul ONG nu inseamna sa creezi notorietate, ci sa contribui la rezultate concrete, care pot fi comunicate mai departe. Poti porni trenduri si dezbateri, sa faci ca altii sa discute cauza ta

* Daca faci rost de o „voce autorizata” pe misiunea ta, tine-l in puf, e foarte credibil. Cauta expertul care sa nu fie angajatul tau, dar sa explice de ce munca ta e esentiala /BB

Related Posts

Leave a comment