19th Ave New York, NY 95822, USA

Ce ne asteapta în 2010?

Asta e întrebarea la care trebuie să răspundem, acum, ca lucrători în presă. Mai ales, la asta trebuie să se gândească managerii media din România. Pentru că deja e clar ce aduce 2009: bugetele de publicitate sunt făcute, iar prognozele arată clar în jos pe toată linia.

2009 va fi nu un an al dezvoltării şi nici al „consolidării”; va fi un an al supravieţuirii.

Succesul la finalul anului care începe astăzi se va măsura în două feluri: dacă mai exişti pe piaţă şi cu câţi oameni din cei cu care ai început (cineva mai versat decât mine în manajement îşi va râde, acum, în barbă; în realitate, nu contează „câţi oameni rezistă”, ci „cât de mici au fost pierderile” – depinde doar dacă punem în primul plan cifre sau persoane).

Dacă nu vor găsi nicio soluţie nouă pentru a avea venituri, se vor închide trei instituţii de presă (cu precizarea că număr aici şi orice formă de „transformare” şi „dezvoltare” simulate). Cele mai mari şanse la dispariţie le are, din păcate, Informaţia de Cluj, unul din cele mai vechi nume din presa clujeană. În radio – TV, mişcările sunt ceva mai complicate; printre concedieri, ar trebui să vedem şi staţii noi, dar jocul de-a prelungirea licenţei nu garantează nimic.

Efectul pozitiv ale crizei ar putea fi golirea buzunarelor patronilor care au transformat presa în damă de consumaţie în timpul campaniei electorale; fie că patronul e din Cluj, fie din Germania. Efectul negativ, fireşte, că jurnaliştii buni vor lucra pe salarii mai mici sau vor ajunge să nu poată lucra deloc.

Secretul lui 2009? Să lucrăm cu gândul la 2010. Anul care începe astăzi va fi o gară de triaj. Cei care rămân în picioare încă 365 de zile vor avea mai mult spaţiu pe piaţă, dar important e să nu iasă slăbiţi din luptă, pentru că vor avea nevoie de toate forţele pentru a face faţă momentului de relansare economică.

Related Posts

Comments (1)

wow….dak ii real ce zici…apoi trebuie sa ma gandesc mult mai serios la o alta cariera

Leave a comment